Translate to:

АДРЕСА ЗА КОНТАКТ – proibiro@mail.ru

INTERVJU TESLE SA DŽON SMITOM

ИНТЕРВЈУ ТЕСЛЕ СА ЏОН СМИТОМ
Интервју из 1899.г
НОВИНАР: Господине Тесла, стекли сте славу цовека који се умесао у космицке процесе. Ко сте ви, господине Тесла?
ТЕСЛА: То је право питање, господине Смит, и ја цу се потрудити да вам дам и прави одговор на њега.


НОВИНАР: Казу да сте из земље Хрватске, из краја званог Лика, где заједно са људима расте дрвеце, камен и звездано небо. Казу да вам је завицај село које носи име по горском цвецу, и да је куца, у којој сте се родили, поред суме и цркве.   
ТЕСЛА: Заиста, све је тако. Поносим се својим српским родом и хрватским завицајем. Цујем да се моји Срби несто зале. Ста  им недостаје? Имају Владику и мене, оно сто је врхунско на Земљи: Поезију и Науку.  
 НОВИНАР: Ко су, заправо, Срби?   
ТЕСЛА: Посредницко племе меду народим, трговци сунцаном енергијом на Земљи. Роба им данас слабо иде, па су се забринули. Лепота и мирис рузе могу се узимати као лек, а сунцеви зраци као храна. Зивот има бесконацан број видова, а дузност науцника је да их проналази у сваком облику материје. 
ТЕСЛА: Најпре је била енергија потом материја.   
ТЕСЛА: Материја је створена из првобитне и вецне енергије коју знамо као Светлост. Засјала је и појавиле су се звезде, планете, цовек и све сто је на Земљи и у универзуму. Материја је израз бесконацних видова Светлости; зато је енергија старија од ње. Постоје цетири закона Стварања. 
Први је да је извор свега у Непојамном, црној цестици коју ум не мозе замислити, нити математика измерити; у ту цестицу стане цела васиона. 
Други закон је сирење таме, која је права природа Светлости, из Непојамног и њен преобразај у светло. 
Треци закон је потреба Светлости да постане материја. 
Цетврти закон гласи: нема поцетка ни краја; три претходна закона одувек трају и Стварање је вецно.   
ТЕСЛА: Упамтите није закривљен Простор, вец цовеков ум који не мозе да схвати Бескрај и Вецност! Да је творцу Релативности то јасно, стекао би бесмртност, цак и физицку ако му је то по вољи. Ја сам део Светлости, а она је музика. Светлост испуњава мојих сест цула: ја је видим, цујем, осецам, мирисем, дотицем и мислим. Мислити је код мене сесто цуло. Цестице Светлости су исписане ноте. Једна муња мозе бити цитава соната. Хиљаду муња је концерт. За тај концерт ја сам створио лоптасте муње које се цују на леденим врховима Хималаја.   
НОВИНАР: Господине Тесла, да ли ви цујете ту Музику?   
ТЕСЛА: Увек је цујем. Моје духовно ухо је велико као небо које видимо изнад нас. Своје физицко ухо увецао сам Радаром. По Теорији Релативности две паралелне линије састаце се у Бескрају. Тиме це и Ајнстајнова крива постати права. Једном створен, звук траје вецито. За цовека он мозе да исцезне, али наставља да траје у тисини која је његова највеца моц. 
НОВИНАР: Цесто помињете моц визуализације.   
ТЕСЛА: Њој мозда имам да захвалим за све сто сам створио. Догадаји из мог зивота и моја открица су пред мојим оцима стварни, видљиви као свака појава и предмет. У младости сам се тога пласио, не знајуци ста је то заправо, али касније сам ту моц примио као изузетан дар и преимуцство. Неговао сам га и љубоморно цувао. Визуализацијом сам на вецини изума врсио и исправке, онда их, тако заврсене, правио. Њоме ресавам и компликоване математицке једнацине, а да не исписујем бројеве. На Тибету бих због тог дара добио цин високог Ламе.   
ТЕСЛА: Да то се тако ради. Мој вид и слух су саврсени и, смем то слободно реци, јаци него у осталих људи. Ја цујем грмљавину на сто педесет миља, и видим боје у небу које други не виде. То увецање вида и слуха имао сам и као дете. Касније сам то свесно развијао.   
НОВИНАР: Ста је седмо прилагодавање, господине Тесла?   
ТЕСЛА: Знање како да се психицке и виталне енергије претворе у оно сто зелимо, и постигнемо власт над свим осецањима. Индуси то називају Јогом Кундалини. Ова знања се могу науцити, за ста су потребне многе године, или се стицу родењем. Ја сам их вецину стекао родењем. Она су у најблизој вези са полном енергијом, која је после Светлости најраспрострањенија у васиони. Зена је највеци крадљивац те енергије, а тиме и духовних моци. Ја сам то одувек знао и цувао се. Од себе сам створио оно сто сам хтео: мисаону и духовну масину. (месецева зенска енергија... ко је спомињао да Месец усисава насе извесне енергије???)   
НОВИНАР: А девето прилагодавање, господине Тесла?   
ТЕСЛА: Све уцинити да се ниједног дана, ниједног тренутка ако је то могуце не заборави ко смо и засто смо на Земљи. 
НОВИНАР: Ста је десето прилагодавање?  
 ТЕСЛА: Оно је највазније. Написите да се господин Тесла играо. Играо се цитавог свог зивота и узивао у томе.   
НОВИНАР: Господине Тесла! Да ли се то односи и на васа открица и васе дело? Је ли и то била игра?  
 ТЕСЛА: Јест, драги младицу. Ја сам тако волео да се играм Електрицитетом! Увек се најезим када слусам о оном Грку који је украо ватру. Грозна прица о окивању и орловима који му кљују дзигерицу. Зар Зеус није имао довољно муња и громова, па је био остецен за један угарак? Ту је неки неспоразум
 НОВИНАР: Цитаоци насег листа воле хумор. Али збунили сте ме изјавом да и васа открица, која су неизмерна добробит за људе, представљају игру. Многи це се намрстити на то.   
ТЕСЛА: Драги господине Смит, невоља и јесте у томе сто су људи одвец озбиљни. Да то нису, били би срецнији и знатно дузе би зивели. Кинеска пословица вели да озбиљност скрацује век. 
НОВИНАР: Они би радо да цују у цему је васа филозофија.   
ТЕСЛА: Зивот је ритам који се мора спознати. Ја осецам тај ритам и управљам се по њему и препустам му се. Он је врло захвалан и дао ми је знања која имам. Све сто зиви повезано је дубоким и дивним везама: цовек и звезде, амеба и Сунце, насе срце и крузење бесконацног броја светова. Те везе су нераскидиве, али оне се могу припитомити и умилостивити тако да цовек и сам поцне да ствара нове и другације односе у свету, а да старе не наруси. Знање долази из васионе; нас вид је његов најсаврсенији пријемник. Имамо два ока: земаљско и духовно. Треба настојати да она постану једно око. Универзум је зив у свим својим манифестацијама, попут какве мислеце зивотиње. Камен је мисаоно и осецајно бице, као сто су то биљке, звер и цовек. Звезда која сија трази да је гледамо, и да нисмо одвец обузети собом разумели бисмо њен језик и поруке. Своје дисање, оци и уси цовек мора ускладити са дисањем, оцима и усима универзума.  
 НОВИНАР: Док говорите, цини ми се да слусам будистицки текст, беседу таоисте или трактат Паразулзуса.   
ТЕСЛА: Добро вам се цини! Знаци да постоји опсте знање и истине које је цовек одувек поседовао. По мом осецању и искуству, у васиони има само једна материја и једна врховна енергија са бесконацним бројем манифестација зивота. Најлепсе од свега је то сто открицем једне тајне у природи, откривате и остале. Оне се не крију, ту су око нас, али ми смо слепи и глуви за њих. Ако се емотивно веземо за њих, оне нам саме долазе. Све је Електрицитет. Најпре је Светлост, бескрајни извор из којег истице материја и распоредује се у свим облицима који представљају васиону и Земљу са свим њеним видовима зивота. 
ТЕСЛА: Електрицитет сам ја сам. Или, ако хоцете, Електрицитет у људском облицју. То сте и ви, господине Смит, али тога нисте свесни.   Светлост је увек била на мојој страни. Знате ли ко ми је открио Обртно Магнетно Поље и Индукциони Мотор, сто ме је прославило у двадесет сестој години? Једне летње вецери, у Будимпести, посматрао сам са својим пријатељем Сигетијем залазак Сунца. Хиљаде ватара окретало се пламтеци хиљадама боја. Сетио сам се Фауста и рецитовао стихове из њега. И тада, као у магновењу, видео сам како се обрце Магнетно Поље и ради Индукциони Мотор. Видео сам их у Сунцу!   Звук не постоји једино у грому, вец и у муњи; код ње је он претворен у сјај и боје, а боје се могу слусати. Језик је од реци, сто знаци да је од звукова и боја. Сваки гром и муња су разлицити и имају своја имена. Ја неке од њих називам именима оних који су ми били блиски у зивоту, или по онима којима се дивим. У небу севају и грме моја Мајка, сестра, брат Данило, песник Змај и лицности из српске историје. Имена као сто су Исаија, Језекиљ, Леонардо, Бетовен, Гоја, Фарадиј, Пускин и све неугасле ватре ознацују јата и сплетове муња и громова који не престају сву ноц, и земљи доносе благородну кису или пале суме и људска насеља. Постоје муње и громови, и то они најсјајнији и најмоцнији, који не исцезавају. Они се врацају и ја их препознам меду хиљадама.   Ја сам се хранио својим мислима, науцио сам да управљам осецањима, сновима и визијама. Одувек сам је неговао, као сто сам неговао и свој занос. Цео свој дуги век провео сам у заносу. То је био извор моје среце. Он ми је помогао и да током свих ових година поднесем рад, који је био довољан за пет зивота. Најбоље радити ноцу, јер су звездана светлост и мисли у блиској вези.   
НОВИНАР: Казали сте да сам и ја, као сваки створ, Светлост. То ми ласка, али, признајем, није ми сасвим јасно.   
ТЕСЛА: Засто би и требало да вам буде јасно, господине Смит? Довољно је да поверујете у то. Све је Светлост. У једном њеном зраку је судбина народа; сваки народ има свој зрак у оном великом светлосном извору који видимо као Сунце. И запамтите: ниједан цовек који је постојао, није умро. Претворили су се у Светлост и као такви постоје и даље. Тајна је у томе да се те светлосне цестице поврате у првобитно стање.   
НОВИНАР: То је васкрсење!   
ТЕСЛА: Ја то радије називам: Враћање у неку од претходних енергија. Христ и још неки знали су ту тајну. Ја сам трагао за тиме како да се очува људска енергија. Она је један од видова Светлости, каткад равна врхунском небеском светлу. Нисам трагао за тиме ради себе, већ ради добра свих. Верујем да ће моја открића учинити људима живот лакшим и сношљивим, и усмерити их на духовност и моралност.     
Зорица Симовска


0 коментара:

Постави коментар

Copyright2010 Skriveno saznanje Design by Izrada sajta | Zlatibor na dlanu

PVC stolarija Adaptacija stana | Molerski radovi | Spusteni plafoni | Slike i zakon postanja | Opel auto delovi Auto placevi Auto servis vw Back to TOP